Friday, May 29, 2009

Pulau Mutiara






Selepas pegi ke rumah Liza, kitorang terus je bertolak ke pulau mutiara, Pulau Pinang.. xcited jugak dalam hati, ye la lama dah xberjalan jauh.. lebih kurang 3 jam baru la sampai kat jambatan.

Kitorang decided nak pg ke bukit bendera.. Pening jugak la nak cari jalan, aysik2 jumpa simpang 2 je memanjang.. puas la si basyir nak decide.. "left or right.." sampai 400 kali (ye la, kat shah alam asyik kira roundabout je pukul 12, pukul 3, pukul 9) Pusing punya pusing.. asyik jumpe jalan yg sama balik.. tanya lak pakcik teksi, susah lak nak paham direction yg dia bagi "... hang pi sana, pastu hang belok kanan, pastu hang belok, pastu hang belok lagi.. belok belok belok.." kesian baysir nak tangkap ape yang pakcik tu cakap;p akhirnya dengan menggunakan skill membaca sign board, kitorang sampai jua ke bukit bendera.. ramai betul orang masa tu, xdapat nak duduk dalam train.. ntah sape yang lepaskan silent bom masa tu pun aku xtau..

xcited betul basyir jadi photographer kat atas bukit tu.. macam2 skill la dia pakai nak tangkap gambar.. pastu dia suruh aku posing atas motor jaguh.. motor tu aku xtau lak orang yang bwat show ular yang punya.. aku duduk la, si basyir amikkan gambar.. kat blakang motor tempat aku sandar tu ada box.. aku rasa macam ada benda bergerak.. sekali aku tengok ada ular daa.. nasib ular tu xngap aku..
lepas dari bukit bendera, kitorang gerak ke padang kota untuk dinner.. pergh.. layan siot kena pasembur penang.. kira ok la malam tu, xmacam last time kitorang pegi.. harga murah.. lepas makan tu, sedap betul aku mengenakan si shafa sampai kering darah dia.. kesian isk3.. dia nak beli jeruk buah, kat tepi tu pulak ada budak jual ular tedung plastik.. tengah si shafa leka belek2 jeruk.. aku amik ular tu, siap ada tag harga lagi.. aku letak tepi bahu dia dari belakang.. pergh.. mula2 dia jeling perlahan2.. pastu dia tenung muka ular plastik tu.. dalam 3 saat.. patu dia ke belakang.. ke belakang... pastu tu Hahahahahaha baru dia menjerit.. aku dengan basyir xtahan tul gelakkan dia.. lambat tul dia menjerit..



lepas dari padang kota, kitorang pun bergerak balik.. tapi sepanjang jalan mulut aku ngan basyir asyik pot pet pot pet sampai la shah alam.. hal politik la, hantu la, ape2 lagi la.. af dengan shafa je lena kat blakang..

ape pun perjalanan sepanjang hari tu memang seronok walaupun letih.. dalam hati berkata.. "seronokya kalau smua yang pegi ke bukit merah dulu ada sama2..."

3 comments:

  1. salm....
    reza..aku mmg respek la kat ko..spanjg aku jd driver ng..mmg x de org pon yg nak sembg nagn aku dari start masok kete sampai la destinasi yg di tuju..mmg best ar..aku rase penak gle kot dat day..mane taknye..gerak dari umah kol 8am..balik at de same day..arrived at 3am..mmg nak patah tulang belakang aku drive..nway, ayat ko yg last 2 mmg makan dalam gak..btol ape ko kate..kalo reramai pegi..aku rase liza trus terbang kot..hahaha..kte sampai pn die da melompat..ape2 pon mmg best lawatan kte..tp, aku rase ko nk ckp, lg best if zie dapat pegi kan?? =P ..ahahahah

    ReplyDelete
  2. haha.. aku ni co pilot berpengalaman.. kalau x, smua tido dah..
    haha liza terbang macam hancock;p
    zzzz? no comment huhu

    ReplyDelete
  3. camera sapa yg korg guna nih??? sakit mata jek. huhuhhu...

    ReplyDelete