Monday, February 2, 2009

Trip To Bukit Merah Laketown Resort


Special Thanks To:

Pengarah Pojek : Yaniz

Bendahari : Feruz

Driver : Basyir/Nikki/Emiz

Tak buat apa2 : Shafa, Yana, Liza, Af, Reza, Liyana n Farhainis

"Poster hasil rekaan Reza.. Gud Job!"

1st Day!
Hai.... erm.. dah seminggu cuti rase malas lak nk g kelas sok. huhu. homework pun x wat lagik. Pnat g trip pun bru nk ilang.. ooo.. lupe lak nk bgtau. 28,29 n 30 hb 1 ari tuh aku bersama 11 lagik kengkawan aku telah merelax kn diri kt Bukit Merah Laketown Resort! Best gilee... ni lah percutian aku yg paling havoc. Sebabnye... dalam diam tak diam, ade dekat 1000! gambar bjaya kitorang snap sepanjang 3 hari kt sana. hehehe.
Memula tak plan pun nk g bukit merah tu. kalau ikut rancangan asal, nk peg tioman. Tapi disebabkn cuaca yg tak mengizin kan tambah pulak dengan keadaan laut yg bergelora (kata travel agent yg aku call tuh) so terpaksa lah kitorg tukar lokasi las minit. Walaumcm mana pun, inilah percutian yg paling best sepanjang idup aku. Lgsung takde konflik. huhu.
28hb kitorg bertolak dri Shah Alam. Basyir ditugaskan utk mengangkut seko2 anggota rombongan dri umah memasing. Siap ugut lambat seminit kena tinggal!! tapi actually cara dia berkesan, sebab sume org punctual. huhu. Lpas sume dah ada kitorg g breakfast kt restoran depan Pangsapuri Danau Mas. (nama restoran aku x ingat, so xleh k promosi free). Kira2 kul 9.30 kitorg dah gerak! Perjalanan yg tak membosankn sebab sume excited gile. huhu. Smpai jek dlm 12.30 trus check in. Kitorg stay kt Suria Apartment. Not bad. Environment n facilities aku bag 4 Star! Cume tang makan jek kureng skit... Sebab tu xleh nk kasik 5 Star. Lpas check in jek trus g crik tempat makan. sebab sume dah kebuluran. Makan kt area apartment tu jugak.. Makanan yg disajikan sedikit mengecewakan.. Nasihat aku pada sapa yg nk peg sana, bawaklah makanan sendiri. Lpas makan, kitorg decide nk g survey theme park. Diringkaskan cerita, aktiviti pertama utk hati pertama, kitorg menjelajah Pulau Orang Utan! Best gile cuma terkilan sebab xdpt nk bergambar ngan org utan atas alasan2 tertentu yg diberikan instructor kt sana. Banyak benda baru yg dapat kitorg cungkil pasal Orang Utan. very interesting info! Puas berjalan kt Pulau Orang Utan n ambik angin kt theme park, kitorg balik bilik.. ade yg g mandi kt pool.. tapi aku malas nk trun, sebab bru nk trun cite Spa Q dah start. huhu. Mlm tu plak kitorg g Penang! makan malam! mahal gileee... aku makan pasembur kt padang kota. 2 org makan RM23! Aku yakin kitorg kena "sembelih" ngan mamak tuh sebab loghat luar kitorg! Nk wat cmne... dah nasib.. Lpas tuh cm biase ah... sessi amik gambar kt kawasan berdekatan. Nk g jauh2 dah x larat sebab kekenyangan. huhu.. dah puas berjalan kitorg balik hotel.. ngantuk! besok bnyk lagik aktiviti menanti. huhu.. selamat malam.

"Saksikanlah keberanian aku memegang ular besar"

2nd Day!
Ari nih aku n Reza bgun awal gila. Kul 6.30 pagi! Sebab ada le sorg mamat poyo tuh cabar kitorg bgun kul 7, g breakfast kononye.. siap nk tepuk tangan kalau kitorg lmbat. Penyudahnye.. aku n Reza jek yg memenuhi sudut Cafe Colors kt hotel tuh melantak sepuas-puasnye. Menu pagi tu di ada cocoa crunch, cornflakes, mee hoon goreng, chicken ham, baked beans, bubur, telur, pastries, roti ngan jem, nasi minyak, oren n mango jus, n coffe n tea.. pergh... mau tak kenyang. Sesambil makan tuh tgu jugak kemunculan Mr Basyir n gundik2nya. Smpai abih makan pun x nmpak btg idung. Dah puas makan n menunggu aku n Reza buat keputusan utk naik bilik. Kuar jek dpd lift terserempak ngan Basyir n gundik2 nye baru nk turun.. Hampeh...
Dalam kul 10 kitorg berkumpul utk aktiviti seterusnya! Ari ni kitorg akan masuk Eco Park n Water Park + window shoping 4 souvenior! First skali kitorg main SKYCYCLE. Benda ni kira mcm naik basikal. Bezanye kena kayuh guna tangan n bergerak atas track mcm track Rollercoaster. Tak jauh pun jaraknye. Pastu kitorg dimaklumkn oleh staff kt situ, ANIMAL SHOW dah nk start. So kitorg pun bergegaslah ke tmpt show. Terhibur gak lah dengan gelagat binatang2 yg wat show ari tuh. Ada beruk, musang n paling happening 4 ekor burung Kakak Tua! Mmg comel.... huhu. Selesai menonton show binatang2 tuh kitorg g window shoping. Sempat le sambar beberapa cenderamata yg comel2 utk kengkawan. Paling over skali ,Shafa! Siap beli Pasu. huhu. Yana beli patung org utan utk buah ati dia.. biase lah org pompuan kn.. huhu. Dah setel shoping... masa utk Mandi!! Waterpark kt sini lebih kuang sama jek ngan Sunway Lagoon.. tak lama sgt spend time kt sini sebab takut sunburn. huhu. Dah puas berendam kitorg balik hotel. Sambung berendam kt swimming pool lak.
Malam kedua ni kitorg decide nk men boling kt Bandar Taiping n makan Nasi Kandar yg Basyir idam2kn kt area Taiping gak.. Layanz..... Pastu memasing dah tak larat n kitorg pun balik hotel. apa lagik... ZzzZZZzzZzzz...

"Bergambar kenangan di depan apartment sebelum kembali ke pangkal jalan"


3rd day!

wahhh.... comment2 yg sangat memberangsangkn dpd korg sume. aku kna lebih berhati2 utk penceritaan hari ke tiga nih. huhu. hari ketiga a.k.a las day. :( rase mcm taknak balik jek.. pagi tu kitorg dah janji nk bgun awal. nk bekfas sama2. kul 7.50 pag lagik si Basyir dah buat onar kt bilik aku. Kul 8 kitorg turun bekfas. Menu pagi tu lebih kuang sama jek ngan semalam. Cuma nasi minyak dah di gantikan ngan nasi lemak. Sume org makan puas2 kecuali ada lah sorg tuh. Makan mmg tak pnah abih. Tak payah lah bgtau sapa. Huhu. Lpas makan aku telah di hasut oleh anasir2 jahat utk basahkn suar n baju yg aku dag keringkn semalaman. Kitorg terjun swimming pool buat kali terakhir! huhuh. Bila sume org dah puas bru kitorg naik. Nk siap2 utk check out. Lupe nk bgtau, mlm kedua tu berlaku satu insiden yg tak diingini dalam bilik aku. Bilik 7730! Insiden tu telah menyebabkan pihak pengurusan hotel menanggung kerugian atas keganasan seekor gergasi melompat atas katil lantas menyebabkan katil bilik tu patah riuk n cedera parah! hahaha! Reza.. ko kena bertanggungjawab... nasib tak kantoi masa check out..

Lepas checkout kitorg abadikan gambar secara berjemaah di depan hotel. time kasih abg guard kerana sudi amik gambo kitorg! lpas tuh bru lah kitorg bertolak balik. Nikki. Fanis n Liyana satu kete, Yaniz n Boipren nye satu kete. Dorg trus balik. Aku, Basyir, Reza, Shafa, Yana, Liza n Af satu kete. Kitorg singgah kt umah Liza kt Taiping. Memula Liza nk balik naik bas esoknye, tapi setelah dihasut oleh segelintir pihak, akhirnye dia setuju gak nk balik skali. Tindakannye itu menyebabkan dia kerugian RM25 utk tiket bas yg dah di beli sebelumnye.. Hehe. Memandangkn time tu dah kul 1 lbih, aku basyir n reza menunaikn sembahyang jumaat kt kampung Liza jek. :) lpas tuh ayah Liza bawak kitorang g lunch kt Restoran Asam Pedas kt Kamunting! tercapai gak hasrat aku nk makan gulai tempoyak! aku makan pucuk ubi masak lemak tempoyak.. pergh... slurp..slurp.. ahli2 rombongan mengambil kesempatan utk mengucap ribuan terima kasih kepada ayah Liza sebab belanja kitorg lunch.. selesai makan kitorg pun bersalaman n melambaikan tangan mesra kepada ayah Liza sebagai ucapan selamat tinggal. Huhu... (time kete meluncur nk masuk highway aku dapat lihat airmata liza bergenang sebab nk balik shah alam, tak pasal2 aku tgk Af pulak yg over menangis dulu sebelum sempat liza menitiskan air mata) Opss.. lupe nk bgtau. masa makan tuh aku telah terlihat satu insiden yg tak diingini berlaku depan mata aku. Ada seorang wanita dalam diam2 telah menyembunyikan segumpal nasik di bawah timbunan tulang ayam dengan harapan org tak perasan dia tak abihkn makanan. hehehe. Af.. lenkali jgn wat lagik k. Sebutir nasik ibarat setitis peluh petani! igt lah kt saudara kita di palestin yg tak cukup makan.... huhu. Bila dah masuk highway aku pun mengalunkan irama merdu dengkuran yg bersahut dengkuran2 lain. Pasal bendasing yg dilepaskn dalam kete basyir tuh, kita akan siasat nanti... huhu. Selamat Tinggal Bukit Merah!!! Memori yg tak dapat dilupakan smpai bila-bila.........


"Burung Kakak Tua Yang Sangat Comel."






27 comments:

  1. 2nd day ko luper nak citer. kt naik chairlift sblm msuk waterpark

    ReplyDelete
  2. fren..ko lupa pasal activity paling happening on the first day ar..kita masuk umah hantu sampai topi n sunglasses ko ilang dalm umah tu..haha..shafa paling over..cm kena histeria..uupsi =)

    ReplyDelete
  3. musang... hahahahh ade ke musang wat show..?? =P abu 2 kan memerang yg comey..korg pnh tgk musang wat show x..?? klu xpnh, tny feruz huuu~~

    ReplyDelete
  4. geli ati tgk prangai yana. nak bl souvenier pn kn round 10 kali. shoppimg smpi x cukup duit

    ReplyDelete
  5. pas 2 feruz ngn reza terbalik time nek tube slide kat water theme park..tinge dorg msuk air hahah smpai trauma nak nek yg laen2..huuu~~

    ReplyDelete
  6. best holiday ni...feruz asyik kene je ngan rumate die..br puas ati aku...rumate ko,reza yg senagl 2,patahkan katil

    ReplyDelete
  7. 1st time aku g penang..naik feri..best

    ReplyDelete
  8. dpt boycott AF smpai tgh mlm..

    ReplyDelete
  9. HAha.. awat xcite pasal umah antu tu? kesian brader yang keje hari tu.., but, pompuan kat blakang ko tu kira ganazzz.. xtau la sape.. ko je yang tau.. hehe

    Apa musang punye show.. si abu tu kan memerang? hahahaha ni terlebih xcited ni.. dah xkenal menatang

    ReplyDelete
  10. kakakaka... xleh kenang aku terbalik dengan fairuz.. boleh aku yang tercampak..
    tersipu2 brader yang jaga air tu aku nengok..

    ReplyDelete
  11. Lagi satu, nak balik ada silent bom dilepaskan kat dalam keta basyir..

    "setakat ini masih belum ada pihak yang mengaku bertanggungjawab"

    ReplyDelete
  12. korangnye rcommnet mmeg over.. ni yg aku kna berhati2 nk teruskan episod 3 nih....

    ReplyDelete
  13. emm.. betul betul betul..sapa pny kje laa 2 kan..huuu~~

    ReplyDelete
  14. bagus bagus bagus..berhati2 4 da next episode ehh feruz..hhhuu~~~

    ReplyDelete
  15. But...
    Trip ni memang BESTTT!!!
    Aku nak lagi..! Nak lagi..!!!

    ReplyDelete
  16. pas ni aku nk BOYCOTT fairuz!!! MENYESAL aku dok semeja ngan ko waktu makan.. aku menyesal!MENYESAL!!!!!! =8(

    pasal bom atom yg dilepaskan dlm kete basyir,mengganggu ketenteraman awam tol..aku ngah sedap2 berdengkur,ada plak yg wat onar..hampeh!

    ReplyDelete
  17. anyway, nice breakfast pic!rase lapa plak..
    p/s:aku mkn abis tau!! =P

    ReplyDelete
  18. best tul pg holiday ngan korang
    bl agaknya bole mcm tu lg

    ReplyDelete
  19. Insyallah, kita akan sentiase buat trip mcm ni bila memasing dah kayo rayo nanti huhu. demi mengeratkan silaturrahim sesama kita..

    ReplyDelete
  20. To Af..
    anggaplah ni sebagai satu pengajaran.. huhu. Kalau tuhan nk tunjuk.. bukan makan ngan aku jek, kalau ko makan sensorang pun org leh nmpak. hahaha... aku suka makan sebelah ko! hahaha!

    ReplyDelete
  21. Hye Kawan-Kawan..!!

    ReplyDelete
  22. aku rase aku knal Patrick nih! makhluk aneh berbentuk bintang! kaler pink! bawak STORM kuning!

    ReplyDelete
  23. HYE!PATRICK..haha

    fairuz,bile plak aku mengalirkan air mate time innova ayah marliza meluncur laju membelah jalan kamunting?? air liur mengalir ada ar mengenangkan kesedapan lauk asam pedas..nyum.nyum..

    and last but not least,
    AKU MENYESAL makan sebelah Fairuz!!!

    ReplyDelete
  24. hahahah!
    ko pun dah pandai skang guna ayat berjela2 ye.
    ini kan blog aku. sukati aku lah nk wat cerita cmne pun. huhuhu.

    AKU SUKA MAKAN SEBELAH AF! MLM NI KITA MAKAN SAMA LAGI K!

    ReplyDelete
  25. HAha, jangan la gaduh2.. nanti aku kawinkan dua orang ni nak?

    ReplyDelete
  26. ckp psl kawin, ada couple tu nak kawin pas abis blaja ni
    betul ker??

    ReplyDelete
  27. Btul! tak syak lagik.. aku dengar pengapit pun dah siap tempah baju.. hahaha. Opss.. ni apa cite pasal kawen kt post "trip to bukit merah alketown resort" nih!!! nk cite pasal kawen post lain!

    ReplyDelete